“Seronoknya Dapat Jiran Katil Macam Dia” Bantu Urus Bayi, Perbuatan Wanita Ini Terima Pujian Warganet

Sedari kecil, kita telah diajar untuk tolong menolong antara satu sama lain. Hal ini kerana ianya adalah satu perbuatan yang terpuji dan disukai tuhan.

Tambahan pula, di zaman pandmik ini. Sikap tolong menolong dan ambil berat perihal jiran terdekat sangat diperlukan. Lebih lebih lagi, jiran itu adalah warga emas yang jauh dari anak anak, golongan yang memerlukan atau sebagainya.

Inilah yang dikongsikan seorang pengguna Facebook, yang dikenali sebagai Zulaikha baru baru ini. Dalam satu video yang dikongsikannya, kelihatan wanita ini membantu seorang ibu yang baru bers4lin menguruskan bayi yang baru dilhirkannya.

Umum sedia maklum, proses bers4lin di h0spital ketika ini sangat mncabar j1wa dan raga seorang isteri. Ini kerana suami tidak dibenarkan untuk berada di sisi disebabkan prosedur yang telah ditetapkan.

Oleh yang demikian, Zulaikha telah mengambil langkah proaktif dengan membantu jiran katilnya itu. Menerusi klip video yang berdurasi seminit 48 saat itu, dia membantu menukar lampir serta baju bayi berkenaan.

Sebelum itu, kelihatan dia menyiapkan kelengkapan bayi berkenaan sebelum mendukungnya dan letakkan dia di atas katil bagi menukar lampin dan baju.

Sesudah itu, Zulaikha menyerahkan semula bayi berkenaan kepada ibunya dan mengemas kembali kelengkapan yang digunakan bagi meringankan tugas ibu bayi tersebut.

Video yang dimuat naik Zulaikha ini nyata telah menarik perhatian warganet. Sehingga kini, video tersebut telah mendapat lebih 500 ribu tontonan.

Rata rata mereka memuji t1ndakan Zulaikha yang telah membantu jiran katil sebelahnya yang nyata telah mengurangkan beb4n ibu bayi berkenaan. Kata mereka, seronok ada jiran katil ringan tul4ng macam ni.

“Seronoknyaaa dapat kawan sebelah macam awak. Semoga Saya dikelilingi oleh orang orang yang baik macam awak”

“Ibu saya jaga semua bayi dalam w4d tu..haha”

Video asal boleh ditonton di sini. Sumber FB Zulaikha.

Apa pula komen anda? Kongsikan bersama kami.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *